Založ si blog

Malý Gaudí v plavkách

Stojím po členky ponorená v drobných kamienkoch. Neviditeľný límec čoraz silnejšie zviera moje hrdlo a v ústach cítim  nepríjemne mrazivé sucho. S každým jedným nádychom vnímam silnejšie tep, ktorý sa derie von. Pomóc! Mam chuť zakričať do tmy, no výkrik ostáva uväznený v mojom vnútri. Zatnem päste, no tuším, že tento boj nevyhrám.

 

Vlny obmývajú moje chodidlá a ja v ružových bodkavých plavkách finišujem na svojom prvom projekte. Úplne pohrúžená do práce, nevnímajúc okolitý ruch, dokončujem majstrovské veľdielo. Z úst mi vyčnieva konček jazyka. Pohybuje sa zo strany na stranu ako nemý dirigent práce. Pre niekoho iba hromada piesku no pre mňa prvý úspech týčiaci sa na pláži Spiaggia di Citara. „Fíha, pani architektka!“  sadá si ku mne otec hrajúc moment úžasu. Hrdo naňho vycerím svoj polovičný chrup. Veľa slávnych umelcov sa predsa počas života nedočkalo uznania. No ja áno a rovno od otca! „Čo poviete na malú dobrodružnú výpravu, Gaudí?“ Pomaly zdvihnem hlavu a prižmúrim oči pred slnkom. Na čele mi vzniknú dve krátke rovnobežky. Prikývnem.

 

„No konečne! Hľadal som ťa, ty moja potvorka,“ podáva mi drink a jemne mi pohladí vlasy. „Tiekli mi nervy z tých germánskych detísk,“ kývnem hlavou smerom k plážovému baru a snažím sa pomalšie dýchať. Usmeje sa a to zovretie vnútra trochu poľaví. Nechápem. Nechápem ako som sa dostala k takému skvelému chlapovi. Nechápem kto tam hore mi dožičil tento vyberaný kúsok a ja nemusím čeliť pochybným výpredajom citov. Nechápem. Len silno milujem.

 

„Kapitánka, hlásim, že loď je prichystaná!“ zasalutuje a postaví predo mňa nafukovačku. „Dovoľte mi v rámci Vašej bezpečnosti informovať Vás o technickom priebehu našej plavby za ostrovom pokladov. Oceán je plný žralokov a iných rôznych príšer“, pokračuje, „preto Vás prosím aby ste zotrvávali výhradne na palube a pevne sa držali. Bezpečnostné pásy nám bohužiaľ ukradli hrdlorezi. O chod plavidla sa samozrejme postarám ja“. Prikývnem a nechám sa nalodiť. „Lienočka, dávajte si pozor, dnes sú veľké vlny!“ kričí na nás ešte mama spod slnečníka. „Neboj mami!“ zakývam jej. „Nebój mami!“ zopakuje otec a posiela jej vzdušnú pusu. Netuší, že o pár minút prežije svoj najväčší strach v živote a ja, že ten môj práve začne. Tieseň, ktorá mi bude kradnúť spánok každú druhú noc. Až desivo presne opakujúca sa nočná mora, keď moje pľúca pomaly zapĺňa voda a ja sa snažím zúfalo nadýchnuť.

 

Trhlo mnou. „Hej! Čo sa deje?“ zameria na mňa spýtavý pohľad a ja viem, že tuší. Zhlboka sa nadýchnem. „Nič zlato. Prebehol mi mráz po chrbte,“ odvetím a pokúsim sa o úsmev. „Čo keby sme sa vrátili späť do hotela?“ Mlčím. „Veď vieš ako horlivo túžim celý pobyt predviesť svoje tanečné kreácie,“ uškrnie sa a začne smiešne krútiť bokmi. Rozosmejem sa a prikývnem. Svižne zdvíham svoje louboutinky zo zeme a spravím jeden krok späť. Dôkladné vymeraný. Pravé taký, aby už na mňa nedočiahlo. „Zajtra je tiež deň,“ zamumlem si potichu dívajúc sa nekončiaci tmavomodrý obzor. „Poď,“ podáva mi nežne ruku a ja vykročím.

 

Mam tridsať rokov a stojím v čiernych koktejlkách po kolená v mori. Držím sa pevne mohutnej mužskej ruky a cítim sa ako pred dvadsiatimi piatimi rokmi, ako malé dievčatko v bodkavých plavkách. Vtedy ma však mocná ruka ťahala z mora, teraz ma vedie priamo doň-do hlbín môjho strachu. A ja jej úplne verím. Verím jej rovnako ako predtým, verím jej rovnako ako na pláži Spiaggia di Citara.

Piatkový večer

17.04.2011

Prítmie červenej lampy vytvára jednoduchú kulisu. Preplnenú hlavu treba schovať do prítmia a úsmev vybrať z kabelky Víno? Áno prosím! Poháriky na vysokých stopkách dodávajú už zabudnutú eleganciu. Reklamný podpivník pod ním nádych kapitalizmu. Treba sa zoznámiť. Najprv poháriky medzi sebou potom jazyk s vínom. Cítiš to? Čo? Cigarety! Slečna vo vysokých opätkoch [...]

Vodka s petržlenom

02.09.2010

Krčí nosom a pozerá sa do slnka. „ Ela, ty tých idiotov priťahuješ ako magnet!“ otočí sa na mňa a podá mi fľašu vodky. „Ja viem,“ poviem a napijem sa. Vodka zaplaví moje chuťové poháriky a mne sa na chvíľu skrivia ústa. Neznášam ju. Ona to vie a vracia mi to tým, že ma nechce opiť. „Aj tak nechápem, čo na ňom vidíš,“ vzdychne si a oprie sa na [...]

Milosrdná lož?

01.09.2010

Oblečenie, kozmetika, knihy, mamine rezne. Mám všetko. Ešte dám navrch fotku v rámčeku a zatváram kufor. „ Kedy si mi to chcela povedať?“ „ Nevedela som sa rozhodnúť. Vôbec som nevedela, čo robiť.“ „ Teraz už vieš?“ „Neviem..“ Mamina ma odprevádza k čiernemu taxíku. Na líci sa jej leskne jeden prúžok a očí má celé červené. Objímam ju a dávam [...]

SR Bratislava Rada Bezpečnostná Zasadnutie Mimoriadne BAX

Šutaj Eštok odmieta, že by štátne funkcie boli odmenou pre darcov Hlasu

02.05.2024 13:24

Šutaj Eštok nevidí problém v tom, aby funkciu zastával niekto, kto podporil Hlas, ak spĺňa kvalifikačné kritériá.

UA Vojak / UA Armáda / Bachmut / Doneck /

Macron: Keby Rusko prelomilo front, je možné vyslať na Ukrajinu vojakov

02.05.2024 13:01

Štáty NATO podľa neho najprv tiež vylučovali vyslanie tankov a lietadiel na Ukrajinu, neskôr ale zmenili názor.

Sýria, Maar an-Numán, nemocnica, lekári bez hraníc

Rusko zbombardovalo nemocnicu v Sýrii, obviňujú krajinu príbuzní obetí aj vyšetrovatelia OSN

02.05.2024 12:46

Vyšetrovatelia OSN Rusko niekoľkokrát obvinili z páchania vojnových zločinov v Sýrii.

Ján Mazák

Poslanci odvolali Majerníka a Mazáka z funkcií členov Súdnej rady SR

02.05.2024 12:38

Opozícia i odvolávaní členovia to namietali.

nikiki

moje pokusy o poviedky,úvahy, o tom,čo ma teší,čo hnevá a čo sa mi honí hlavou... budem rada za každý koment,či sa vám to páčílo alebo nepáčilo, váš názor :)...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 10810x
Priemerná čítanosť článkov: 1544x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy