Založ si blog

The short story of the long end

Prstom zotiera kvapky rosy z pohára. „To sa mi nepozrieš ani do očí?“ pýta sa a nechápe silu tohto okamihu. Snažím sa uchovať si spomienky na jeho ruky, na jeho tvár, na… Zachovať si všetky tie malé drobnosti ako poklady v šperkovničke. Iba to, nič viac a nič menej. Nikto so sebou predsa nechce vláčiť olovenú guľu spomienok. „Tušil som to,“ povie a pozrie sa na mňa naozaj utrápene. Takého som ho ešte nevidela. A práve preto som ho mala rada.

S Petrom sme sa spoznali pred dvomi rokmi. Nebolo to jedno z tých tuctových zoznámení v bare, nie nezahliadli sme sa v dave a naši srdcia nevzplanuli vo vášni či ako sa to hovorí. Proste a jednoducho bolo to netradičné, aký bol vlastne aj Peter. Išla som vtedy  vlakom a jedla jednu z tých bagiet, čo dostanete na každej benzínke. Najčerstvejšia zelenina, vynikajúci dressing, jedným slovom zdravá výživa. Tento úžasný dressing sa rozhodol udomácniť na mojom tričku a verte mi, že napriek tomu, že mám žltú naozaj rada, tento krát mi tam vôbec nepasovala. „To je čas pre kreativitu,“ usmial sa chalan sediaci oproti a nabral si na prst ešte trochu dressingu. Pozerala som sa na neho s otvorenými ústami a veru v tomto prípade nešlo o žiadnu frázu. Je zaujímavé ako vám prekvapenie dokáže zablokovať sánku. Každopádne, z mojej škvrny vzniklo slniečko a medzi nami sa vytvoril určitý druh steelovskej sympatie.

„Vždy mlčíš, keď treba hovoriť,“ flochne mi do tváre ako otec synovi zaucho. „Ako to myslíš?“ spýtam sa prekvapene. Prekvapovať ma vie stále, síce už iným spôsobom. „Tváriš sa súcitne a smutne, ako keby ti niekto trhal srdce a pri tom to robíš ty sama…“ Predstavujem si, že hovorí niečo iné. Že mi hovorí aký je naštvaný, lebo Berti roztrhal ďalší vankúš. Jeden večer sme našli doma roztrhané všetky nové vankúše. Vlastne až na jeden. Peter sa na ten vankúš pozrel a začal ho zúrivo trhať. Najprv pri tom nadával, no potom sa začal smiať. „Pozri Berti nám chcel spraviť Vianoce!“ fúkol do kopy peria a sadol si k Bertimu na zem. Vyzeral ako dieťa.

„Milujem, keď  si prehrabuješ prstami svoje kučery. Mám ťa chuť vždy pohladkať. Ako keby to bolo tisíce malých ovečiek, ktoré potrebujú poláskať.“ Nikdy som nevedela odolať tým jeho šibalským  očiam, neposlušným kučerám a silným pažiam. Keď sa na mňa pozrel a jeho kučery mu padali do očí, urobila som čokoľvek, čo odo mňa žiadal. Chcel aby som ho milovala, tak som ho milovala, chcel byť sám, nechala som ho, chcel, aby som patrila len jemu, tak ma bezvýhradne vlastnil.

Nervózne ďalej zotiera ukazovákom rosu z pohára. „ Niekoho mám,“ hovorí suchý hlas s nepríjemnou ostrosťou. Pozerám sa do poháru. Bublinky v mojej minerálke stúpajú nahor a postupne miznú. Hlúpe bubliny, načo sa tak ponáhľajú? Napila som sa. „Ani teraz mi nič nepovieš? Nič?! Krič na mňa! Rozbi ten pohár! Povedz, že ma nikomu nedáš!“ zvyšuje  hlas a chvejú sa mu pery. Každé slova ma upokojuje. Pred očami sa mi vynára večer, keď prišiel domov a ja som mala horúčku. Sadol si ku mne na posteľ a spieval mi uspávanku. Bezúspešne sa snažím spomenúť si na jej slová.

„Opúšťam ťa Peter,“ vyslovujem celkom stroho a pokojne. Zahryzol si do spodnej pery. „Opúšťaš? Ale to bol len bezvýznamný románik. Prisahám! Ja ťa milujem! Len…len som chcel ,aby si sa trochu zmenila. Takto to už ďalej nejde. Musíme…“ „Už mám zbalené kufre. Chcela som sa s tebou len rozlúčiť. Náš vzťah si to zaslúži, no nie? Každý príbeh potrebuje predsa nejaký koniec,“ vyberám z peňaženky peniaze a pokladám  ich na stôl, „to by malo za tú minerálku stačiť.“  Nechápavo sa na mňa pozerá. „Počkaj..Ale to sa ani nedá nazvať neverou. Ja…ja ťa stále milujem!“ habká a stráca aj poslednú dôstojnosť.

Pomaly vstávam od stola, láskam naposledy ovečky a uisťujem sa, že toho neberiem so sebou príliš veľa. „Iba tie drobnosti, iba to málo…“ opakujem si stále.

Malý Gaudí v plavkách

29.09.2012

Stojím po členky ponorená v drobných kamienkoch. Neviditeľný límec čoraz silnejšie zviera moje hrdlo a v ústach cítim nepríjemne mrazivé sucho. S každým jedným nádychom vnímam silnejšie tep, ktorý sa derie von. Pomóc! Mam chuť zakričať do tmy, no výkrik ostáva uväznený v mojom vnútri. Zatnem päste, no tuším, že tento boj nevyhrám. Vlny obmývajú moje [...]

Piatkový večer

17.04.2011

Prítmie červenej lampy vytvára jednoduchú kulisu. Preplnenú hlavu treba schovať do prítmia a úsmev vybrať z kabelky Víno? Áno prosím! Poháriky na vysokých stopkách dodávajú už zabudnutú eleganciu. Reklamný podpivník pod ním nádych kapitalizmu. Treba sa zoznámiť. Najprv poháriky medzi sebou potom jazyk s vínom. Cítiš to? Čo? Cigarety! Slečna vo vysokých opätkoch [...]

Vodka s petržlenom

02.09.2010

Krčí nosom a pozerá sa do slnka. „ Ela, ty tých idiotov priťahuješ ako magnet!“ otočí sa na mňa a podá mi fľašu vodky. „Ja viem,“ poviem a napijem sa. Vodka zaplaví moje chuťové poháriky a mne sa na chvíľu skrivia ústa. Neznášam ju. Ona to vie a vracia mi to tým, že ma nechce opiť. „Aj tak nechápem, čo na ňom vidíš,“ vzdychne si a oprie sa na [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo mláďa medveďa hnedého

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

nikiki

moje pokusy o poviedky,úvahy, o tom,čo ma teší,čo hnevá a čo sa mi honí hlavou... budem rada za každý koment,či sa vám to páčílo alebo nepáčilo, váš názor :)...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 10792x
Priemerná čítanosť článkov: 1542x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy